Vizitatori

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterAstazi180
mod_vvisit_counterLuna curenta5949
mod_vvisit_counterLuna trecuta5432
mod_vvisit_counterTotal561583

We have: 45 guests online
Ip-ul tau: 54.166.146.212
 , 
Astazi: Iun 27, 2017

Facultatea de Educatie Fizica si Sport Galati

Sistemul de probe şi baremurile pentru admiterea 2015

Domeniul:  EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT SAU/ŞI KINETOTERAPIE

 

50 m plat cu start din picioare


- se acordă o singură încercare;
- startul se va lua din picioare;
- candidaţii vor alerga în serii de câte 2, în ordine alfabetică.
Aprecierea candidaţilor se realizează în funcţie de performanţele personale (secunde) conform datelor din tabel:

BĂIEŢI
FETE
Perfornanţa (sec)
Nota
Perfornanţa (sec)
Nota
6.5
10
7.5
10
6.6
9.5
7.6
9.5
6.7
9.0
7.7
9.0
6.8
8.5
7.8
8.5
6.9
8.0
7.9
8.0
7.0
7.5
8.0
7.5
7.1
7.0
8.1
7.0
7.2
6.5
8.2
6.5
7.3
6.0
8.3
6.0
7.4
5.5
8.4
5.5
7.5
5.0
8.5
5.0

 

Săritura în lungime de pe loc


- se acordă două încercări consecutive şi se punctează cea mai bună performanţă;
- ordinea executării săriturilor este cea din tabelul de concurs (ordine alfabetică);
- candidatul se află în spatele unei linii, execută balansarea braţelor şi aterizează pe două picioare;
- măsurarea se face de la linia de plecare până la ultima urmă lăsată la aterizare;
- o săritură se consideră greşită şi nu se măsoară atunci când concurentul calcă sau depăşeşte linia de plecare şi când, după aterizare, cade spre înapoi;
- la două sărituri nereuşite, concurentul este apreciat cu nota 1(unu).
Aprecierea candidaţilor se realizează în funcţie de performanţele personale (metri) conform datelor din tabel:


BĂIEŢI
FETE
Perfornanţa (m)
Nota
Perfornanţa (m)
Nota
2.50
10
2.00
10
2.45
9.5
1.95
9.5
2.40
9.0
1.90
9.0
2.35
8.5
1.85
8.5
2.30
8.0
1.80
8.0
2.25
7.5
1.75
7.5
2.20
7.0
1.70
7.0
2.15
6.5
1.65
6.5
2.10
6.0
1.60
6.0
2.05
5.5
1.55
5.5
2.00
5.0
1.50
5.0

 

 

PARCURS APLICATIV / Descriere:

START

1. alergare (2m);

2. deplasare în echilibru pe banca de gimnastică, întoarcere la jumătatea băncii de gimnastică 2x1800, deplasare înainte până pe capătul îndepărtat al băncii de gimnastică (3,5 m);

3. sărituri succesive de pe un picior pe celălalt în interiorul a patru cercuri cu diametrul de 1m, asezate în zig-zag la distanţă de 1m unul faţă de celălalt (4m);

4. conducerea mingii de baschet (dribling) printre 5 jaloane situate la o distanţă de 1,5 m unul faţă de celălalt (9 m);

5. aruncarea a 3 mingi de handbal la punct fix (10 m);

6. alergare (2m);

7. sărituri pe ambele picioare peste 3 obstacole situate la 80 cm unul faţă de celălalt, înălţate la 30 cm de suprafaţa solului 2,40);

8. alergare (3m)

9. escaladarea lăzii de gimnastică (1m);

10. rostogolire înainte (2,5m);

11. alergare până la linia de FINIS (10m).

Candidaţii vor parcurge întregul traseu - 50 m o singură dată trebuind să abordeze obligatoriu toate elementele componente în ordinea stabilită.

BĂIEŢI

FETE

Perfornanţa (sec)

Nota

Perfornanţa (sec)

Nota

25.0

10

30.0

10

26.0

9,50

31.0

9,50

27.0

9,00

32.0

9,00

28.0

8,50

33.0

8,50

29.0

8,00

34.0

8,00

29.5

7,50

34.5

7,50

30.0

7,00

35.0

7,00

30.5

6,50

35.5

6,50

31.0

6,00

36.0

6,00

31.5

5,50

36.5

5,50

32.0

5,00

37.0

5,00

32.5

4,50

37.5

4,50

33.0

4,00

38.0

4,00

33.5

3,50

38.5

3,50

34.0

3,00

39.0

3,00

34.5

2,50

39.5

2,50

35.0

2,00

40.0

2,00

35.5

1,50

40.5

1,50

36.0

      1,00

       41.0

      1,00

Penalizări:

- cădere de pe bancă la deplasarea în echilibru - pentru fiecare pas în afara băncii de gimnastică 2s;

- sărituri în afara cercurilor - 1s;

- pierderea mingii în deplasare - pentu fiecare greseală - 2s;

- omiterea / ratarea jalonului – pentru fiecare jalon – 2s;

- ratarea aruncărilor cu mingea la punct fix - pentru fiecare nereusită - 2s;

- ratarea / evitarea / atingerea / doborârea obstacolelor – pentru fiecare greseală – 2s;

- lipsa escaladării - 4s;

- lipsa rostogolirii - 3s.

Omiterea sau ocolirea unei stații din traseul aplicativ atrage după sine descalificarea candidatului. 

 

Domeniul:  ŞTIINŢE ALE EDUCAŢIEI

 

PEDAGOGIA  ÎNVĂŢĂMÂNTULUI  PRIMAR  ŞI  PREŞCOLAR

 

Proba de aptitudini pedagogice

 

 1. Comunicare: prezentarea unei poezii sau a unui fragment dintr-o operă literară, la alegerea candidatului; citirea unui text la prima vedere şi prezentarea sintetică a mesajului acestuia; prezentarea motivaţiei pentru cariera didactică; se verifică dicţia, vorbirea corectă, fluentă, coerentă, expresivitatea în exprimare.

  2.  Muzică: interpretarea unui cântec la alegerea candidatului, a unor exerciţii ritmice (tactarea unor formule ritmice) şi melodice (intonarea înălţimii unor sunete sau a unor intervale); se verifică auzul muzical, simţul ritmic, calităţile vocale. 

3. Desen: caligrafie şi realizarea unui desen după natură statică  compusă din două sau cel mult trei obiecte, cu creionul, pe coală  de bloc format A3; durata probei 50 de minute; se verifică  încadrarea în pagină (compunerea spaţiului plastic – raportul formă-fond), raportul dintre obiecte şi respectarea proporţiilor corpurilor; redarea spaţiului și a volumului, plasticitatea execuţiei, expresivitatea şi originalitatea desenului.

BIBLIOGRAFIE

 §     Dicţionarul ortografic, ortoepic şi morfologic al limbii române (2005), Ediţia a II-a revăzută şi adăugită, Univers Enciclopedic, Bucureşti.

§     Dima, S. (1993) - Antologie de texte literar-artistice, culegere  editată de Revista Învăţământului Preşcolar, Bucureşti.

§     Gheorghe, G.(1986) - Proverbele româneşti şi proverbele lumii romanice: studiu comparativ, Editura Albatros, Bucureşti.

§     Stoica, C., Vasilescu, E. (1995) - Literatura pentru copii manual pentru clasa a XII-a – şcoli normale, E.D.P., Bucureşti.

§     Dicţionar de artă (Forme, tehnici, stiluri artistice) Ed. Meridiane, Bucureşti, 1995, vol.I.

§     Şușala, I.N.  Curs „Desen, culoare, modelaj, compoziţie şi metodică”, Editura Fundaţiei „România de mâine”, Bucureşti 1999

§     Aldea, G; Munteanu, G, Didactica educaţiei muzicale în învăţământul primar, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 2001.

§     Lupu, J; Stăneci, M, Jocuri muzicale pentru copii mari și mici, Editura Sigma Primex, Bucureşti, 1999.

§     Moraru, V; Toader, A; Ştefănescu, P,  Culegere de cântece pentru elevi, vol. I, Editura Sigma, Bucureşti, 2000. 

§     Niederemaier, A,  Educație muzicală modernă – concepția pedagogică și instrumentariul Orff, Editura Hora, Sibiu, 1999.

4. Educaţie fizică: Candidaţii vor trebui să execute unul din cele 2 complexe de exrciții propuse (la alegere) păstrânad succesiunea structurilor impuse.

Complex de exerciţii libere nr. 1

     P.I.: stând depărtat, braţele îndoite, mâinile pe şolduri:

   1. flexia capului;

   2. revenire;

   3. extensia capului;

   4. revenire;

   5. răsucirea capului spre stânga;

   6. revenire;

   7. răsucirea capului  spre dreapta;

   8. revenire în stând;

 

 

   1. ridicarea braţelor înainte;

   2. ducerea braţelor lateral;

   3. ridicarea braţelor prin lateral, sus;

   4. coborârea braţelor prin lateral, jos;

   5. semiflexia picioarelor,  braţele îndoite, mâinile pe genunchi;

   6. revenire;

   7. îndoirea picioarelor cu aşezarea palmelor pe sol;

   8. revenire în stând depărtat,  braţele lateral;

 

 

   1. răsucirea trunchiului spre stânga;

   2. revenire;

   3. răsucirea trunchiului spre dreapta;

   4. revenire;

   5. aplecarea trunchiului lateral stânga simultan cu ridicarea braţelor sus;

   6. revenire;

   7. aplecarea trunchiului lateral dreapta simultan cu ridicarea braţelor sus;

   8. revenire în stând;

   

 

   1. rotarea braţului stâng spre înapoi;

   2. rotarea braţului drept spre înapoi;

   3. ghemuire cu aşezarea palmelor pe sol;

   4. revenire;

   5. rotarea braţului stâng spre înainte;

   6. rotarea braţului drept  spre înainte;

   7. îndoirea trunchiului spre înainte cu aşezarea palmelor pe sol;

   8. revenire  în stând depărtat, braţele lateral;

 

 

   1. îndoirea trunchiului lateral spre stânga simultan cu alunecarea braţului stâng pe coapsă şi a braţului drept  prin lateral sus;

   2. revenire;

   3. îndoirea trunchiului lateral spre dreapta simultan cu alunecarea braţului drept pe coapsă şi a braţului stâng  prin lateral sus;

   4. revenire;

   5. aplecarea trunchiului înainte simultan cu ridicarea braţelor prin înainte sus;

   6. revenire;

   7. ridicare pe vârfuri simultan cu ridicarea braţelor prin înainte sus;

   8. revenire în stând.

 

 

Complex de exerciţii libere nr. 2

         P.I.: stând depărtat, braţele îndoite, mâinile pe șolduri:

    1. flexia capului;

                 2. extensia capului;

 3. îndoire laterală a capului spre stînga;

 4. îndoire laterală a capului spre dreapta;

 5. răsucirea  capului spre stânga; 

 6. răsucirea capului spre dreapta;

 7. balansarea capului în arc de cerc în plan frontal spre dreapta – trecere în stând;

 8. balansarea capului în arc de cerc în plan frontal spre stânga  – trecere în stând;

 

1. ridicarea brațului stâng înainte;  

 2. ridicarea brațului drept înainte;

   3. ducerea braţului stâng lateral;

   4. ducerea braţului drept lateral;

   5. ridicarea braţului stâng sus;

   6. ridicarea braţului drept sus;

   7. coborârea ambelor  braţe înainte;

   8. revenire în stând depărtat  braţele lateral;

  

   1. răsucirea trunchiului spre stânga;  

   2. revenire;

   3. răsucirea trunchiului spre dreapta;  

   4. revenire;

   5. aplecarea trunchiului înainte cu ridicarea braţelor sus;

   6. îndoirea trunchiului cu aşezarea palmelor pe sol;

   7. ridicarea trunchiului la orizontală, braţele sus;

   8. revenire în stând;

 

 

  1. pas înainte cu piciorul stâng simultan cu ridicarea braţelor prin înainte – lateral sus;

  2. revenire;

  3. pas înainte cu piciorul drept simultan cu ridicarea braţelor prin înainte – lateral sus;

  4. revenire;

  5. balansarea piciorului stâng îndoit înainte, apucare la nivelul gambei;

  6. revenire;

  7. balansarea piciorului drept îndoit înainte, apucare la nivelul gambei;

  8. revenire în stând;

  

  1. ridicare pe vârfuri simultan cu ridicarea braţelor prin  înainte sus;

  2. revenire;

  3. ghemuire simultan cu ridicarea braţelor înainte;

  4. revenire;

  5. fandare laterală înaltă spre stânga simultan cu ridicarea

     braţelor lateral sus;

  6. revenire;

  7. fandare laterală înaltă spre stânga simultan cu ridicarea braţelor lateral sus;

  8. revenire în stând.

   

     Aprecierea se va realiza cu note de la 1-10 după modul de execuţie al structurilor propuse urmărindu-se: modul de execuţie gradul de

     încordare musculară, amplitudinea mişcărilor şi ritmul de execuţie a structurilor.

      Penalizări:

  -   omiterea unor mişcări din complexul de exerciţii prezentat, pentru fiecare mişcare, 0,2p;

  -   prezentarea incorectă a succesiunii mişcărilor în complexul  de exerciții  – 0,5p;

  -   modul de execuţie inestetic – 0,5p;

  -   mişcările executate cu grad redus de încordare musculară – 0,5p

  -   lipsa amplitudinii în execuţia mişcărilor – 0,5p;

 

Nu se admit contestaţii la probele practice.

 

 

 

Candidaţii care îşi retrag actele înainte de afişarea rezultatului concursului sunt eliminaţi din concurs

Ultima actualizare (Vineri, 17 Iulie 2015 10:57)